• বিজ্ঞপ্তি: ঢাকা ওয়াসার সম্মানিত গ্রাহকগণের দৃষ্টি আকর্ষণপূর্বক জানানো যাচ্ছে যে, পানি সরবরাহ ও পয়: নিষ্কাশন কর্তৃপক্ষ আইন ১৯৯৬ এর ২২ (১) ধারায় প্রদত্ত ক্ষমতা বলে স্থানীয় সরকার, পল্লী উন্নয়ন ও সমবায় মন্ত্রণালয়ের স্থানীয় সরকার বিভাগ কর্তৃক ঢাকা ওয়াসার সরবরাহকৃত প্রতি ১০০০ (এক হাজার) লিটার পানির অভিকর (Water Tariff) আবাসিক ৮.৪৯ এর স্থলে ১০.০০ (দশ) টাকা এবং বাণিজ্যিক ২৮.২৮ টাকার স্থলে ৩২.০০ টাকা নির্ধারণ করা হয়েছে। উক্ত ধার্যকৃত মূল্য ১লা নভেম্বর ২০১৬ হতে কার্যকর হয়েছে। এরূপ সিদ্ধান্ত সকল পানি ও পয়: অভিকরের ক্ষেত্রেও কার্যকর হবে। ওয়াসা আইন ১৯৯৬ এর ২৩ ধারা অনুযায়ী এই বিজ্ঞপ্তি প্রকাশ করা হলো। কর্তৃপক্ষ - ঢাকা ওয়াসা।
  • প্রয়োজনীয় পানি ব্যবহারের পর পানির ট্যাপ বন্ধ রাখুন
  • পানির অপচয় রোধ করতে সদা সচেষ্ট থাকুন
  • সময়মত ওয়াসার বিল পরিশোধ করুন
  • বিশ্বব্যাংকসহ উন্নয়ন সহযোগী সংস্থাগুলি ভারত পাকিস্থানসহ অন্যন্য উন্নয়নশীল দেশগুলিতে ঢাকা ওয়াসাকে "রোল মডেল" হিসেবে উপস্থাপন করছে
  • ঢাকা ওয়াসার সকল টেন্ডার ই-জিপি এর মাধ্যমে করা হচ্ছে
  • Convince your family to conserve water while washing clothes and dishes
  • Ask your colleagues to fill the glass of water as much as he can drink
  • Metering

    Connection

    Online Payment

    Digital Map

    MAP

    SCADA

    ABout Dhaka WASA

    Dhaka Water Supply & Sewerage Authority (DWASA) was established on 1963 as an independent organization with the mandate of Water Supply and Sewage disposal to the city dwellers of Dhaka. In 1990, Water Supply service of Narayangonj city also came under the purview of DWASA. It’s activities have been reorganized by ‘WASA Act, 1996’ and according to this act, DWASA is now operating as an autonomous body with corporate culture in its management & operation.

    Vision

    To be the best water utility in the public sector of Asia-Environment friendly, Sustainable and Pro people Water Management System

    Mission

  • Constantly seek ways to better serve our customers

  • Implement the projects effectively and speedily

  • Reduce dependency from GW to SW

  • Practice a corporate culture in management & operation

  • Ensure a high level of transparency & accountability

  • Improve efficiency and reduce the operating cost

  • Achievement Through Dhaka WASA Turn-Around Program

    Sl Subject Area Year 2008 Benchmark Year 2015
    01. NRW % 40.38 25.00 22.00
    02. Bills Sent Out % 93.00 99.50 99.00
    03. Revenue Collection % 64.50 95.00 97.50
    04. Debt Age / Receivable (month) 14.58 3.00 5.46
    05. Manpower/1000
    connections
    16.20 12.00 9.16
    06. Operating Ratio 0.90 0.65 0.66